سوشيال سيگنال چيست و آيا واقعا در سئو تاثيرگذار است؟!
لينك سازي داخلي مقاله بدون استراتژي رو متوقف كنيد!
تاثير لينك نوفالو در سئو وب سايت چيست؟
سئو حرفه‌اي سايت شامل چه مراحلي است؟
5 روش بازاريابي آنلاين SEO مي تواند تجارت شما را متحول كند
آموزش سئو مبتدي (بهينه سازي براي موتور هاي جستجو)
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

سوشيال سيگنال چيست و آيا واقعا در سئو تاثيرگذار است؟!

 اين سوالي است كه در اين مقاله قصد داريم به آن پاسخ دهيم. از چه شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان سوشيال سيگنال بدست آورد؟ چرا سوشيال سيگنال بر روي رتبه سايت تاثير گذار است و چگونه مي‌توانيم آن را بهبود دهيم؟ چرا حضور ما در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند يك امتياز مثبت براي وبسايتمان باشد؟ اين تنها بخشي از سوالاتي است كه اگر مدير يك سايت هستيد ممكن است ذهن شما را به خود درگير كرده باشد. همان‌طور كه مي‌دانيد براي حضور در صفحه اول نتايج موتورهاي جستجو مانند گوگل بايد كاملا طبق الگوريتم‌هاي آن رفتار كنيد. در اين مقاله نمي‌خواهيم الگوريتم‌هاي گوگل را بررسي كنيم؛

بلكه سوال اصلي ما از شما اين است كه آيا مي‌دانيد اين الگوريتم‌ها بر چه اساسي و با چه هدفي نوشته شده‌اند؟!

قبل از اينكه بدانيد سوشيال سيگنال چيست، علت پافشاري گوگل براي پيروي از الگوريتم‌هاي آن را بدانيد!

احتمالا راجع‌به الگوريتم‌هاي اين موتور جستجو زياد شنيده‌ايد؛ به همين‌خاطر قصد نداريم فاكتورهاي دلخواه و يا خط قرمزهاي گوگل را بررسي كنيم. بلكه مي‌خواهيم بدانيم اصلا دليل اين پافشاري بر رعايت الگوريتم‌ها چيست و چرا سايت ما براي رتبه گرفتن ملزم به رعايت كردن اين قوانين است؟ براي گرفتن پاسخ اين سوال تنها كافي‌ست كه گوگل را شبيه به يك بيزينس و يا كسب و كار بزرگ در نظر بگيريد؛ اصلي‌ترين دغدغه هر كسب و كاري چيست؟ قاعدتا جلب نظر و اعتماد مشتري و راضي نگه داشتن او! اگر فكر مي‌كنيد به عنوان صاحب يك بيزينس شما تنها كسي هستيد كه بايد كاربر خود را راضي نگه داريد سخت در اشتباه هستيد!

سوشال سيگنال چيست

گوگل بيشتر از همه هواي كاربر رو داره!

گوگل همواره در تلاش است تا كاربران خود را در بالاترين سطح رضايت از خود نگه دارد چراكه اين موتور جستجو نيز براي محبوب باقي ماندن به رضايت كاربر نياز دارد! به عبارتي الگوريتم‌هاي گوگل يكي پس از ديگري به اين دليل به وجود مي‌آيند كه اين موتور جستجو مطمئن باشد كاربر را به سايتي هدايت مي‌كند كه پاسخ سوالات و ابهاماتش در آن صفحه وجود دارد! تفاوت بين لينك يك با لينك پنج در صفحه اول گوگل چيست؟

مسلما سايتي كه موفق شده است تا لينك يك را از آن خود كند، اين ضمانت را به گوگل داده است كه كاربر سايتش را ناراضي ترك نخواهد كرد! بنابراين مي‌توان اين‌طور نتيجه گرفتن كه تمامي الگوريتم‌هاي گوگل حتي سوشيال سيگنال، در جهت ارائه خدمتي بهتر و شايسته‌تر به كاربر است. با آموزش سئو مبتدي مي‌توانيد از تمامي الگوريتم‌هاي گوگل اطلاع يابيد و سايت خو را در جهتي درست‌تر هدايت كنيد؛ فراموش نكنيد كه يك سايت بدون داشتن استراتژي قدرتمند سئو هيچ براي گفتن ندارد!

سوشيال سيگنال چيست و چرا بر روي رتبه سايت تاثيرگذار است؟

حال كه به خوبي متوجه شديد موفقيت وبسايتتان در گروي رضايت گوگل است، بهتر است به بحث اصلي اين مقاله يعني سوشيال سيگنال برگرديم! همان‌طور كه به طور مفصل توضيح داديم هدف گوگل از وضع قوانين و الگوريتم‌ها فقط و فقط رضايت كاربر است و سوشيال سيگنال نيز يكي ديگر از راه‌هايي است كه به بالاتر رفتن رتبه سايت شما كمك زيادي مي‌كند؛ اما چگونه؟ سوشيال سيگنال (Social Signals) در واقع مجموع نظرات، اشترك گذاري‌ها، لايك‌ها و به طور كلي تعاملات كلي يك سايت و يا صفحه در يكي از پلتفرم‌هاي اجتماعي است. اين بدين معني است كه حضور لينكي از صفحات وبسايت شما در شبكه‌هاي اجتماعي همان چيزي است كه گوگل دوست دارد و از صفحه شما انتظار دارد!

يك فرمول ساده؛ از خدمات سئو بهره بگيريد!

اگر دوباره نگاهي به رابطه مستقيم الگوريتم‌هاي گوگل و رضايت كاربر بيندازيم به خوبي متوجه مي‌شويد كه سوشيال سيگنال چيست و چرا بايد از آن استفاده كنيم! به طور كلي تمام خدمات سئو در اختيار كاربر هستند و براي رضايت بيشتر آن‌ها به يك استراتژي و نقشه راه نياز داريم. سوشيال سيگنال نيز از اين قاده مستثني نيست و براي فهم بهتر آن مي‌توانيد عملكرد آن را مشابه با بك لينك در نظر بگيريد؛ همان‌طور كه گرفتن لينك‌هاي متعدد از سايت‌هاي ديگر امتياز سايتتان را بهبود مي‌بخشد، به اشتراك گذاشتن لينك سايت شما در شبكه‌هاي اجتماعي توسط كاربران نيز سايت را در نظر گوگل معتبر و كاربردي جلوه مي‌دهد.

اهميت داشتن سوشيال سيگنال چيست؟

با پررنگ‌تر شدن نقش شبكه‌هاي اجتماعي در زندگي روزمره افراد، گوگل نيز توجه ويژه‌اي به اين شبكه‌ها نشان داده است. اگر صفحه وب شما داراي سوشيالسيگنال بالايي باشد، به اين معنا است كه محتواي توليدي شما توسط افراد زيادي ديده شده، به اشتراك گذاشته شده و به طور كلي تعامل بالايي با آن برقرار شده است. چه چيزي تا اين اندازه مي‌تواند توجه گوگل را معطوف سايت شما كند؟! طبق توضيحاتي كه تا به اينجاي مقاله داده شد، به خوبي دريافتيد كه چرا سوشيال سيگنال به سئوي سايت كمك مي‌كند. بياييد يك اهميت بزرگ داشتن سوشيال سيگنال را بيشتر بررسي كنيم.

با سوشيال سيگنال ترافيك بالا بگيريد؛ اما نه ترافيك غير ارگانيك و بي‌كيفيت!

اگر به دنبال ايجاد ترافيك بالا و باكيفيت براي سايت خود هستيد، يكي از بهترين گزينه‌هاي ممكن، سوشيال سيگنال است! من از شما يك سوال ساده مي‌پرسم؛ آيا دوست نداريد بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي ترافيك رايگان داشته باشيد؟! براي رسيدن به اين هدف تنها كافي‌ست كه فاكتورها و انتظارات سئو را برآورده كنيد و شك نداشته باشيد كه يكي از راحت‌ترين اين الگوريتم‌ها، توجه به سوشيال سيگنال است!

شبكه‌هاي اجتماعي كه در گرفتن سوشيال سيگنال بيشترين كمك را مي‌كنند.

حال كه فهميديد سوشيال سيگنال چيست و كاربرد و اهميت آن را نيز دريافتيد، به احتمال زياد مي‌خواهيد بدانيد از چه شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان سوشيال سيگنال بدست آورد. اولين نكته‌اي كه بايد بدانيد اين است كه گوگل به صورت رسمي ليستي اعلام نكرده است كه باتوجه به آن و با قطعيت بتوانيم بگوييم كدام شبكه‌هاي اجتماعي بيشترين سوشيال سيگنال را مي‌دهند! اما طبق تجربه و بررسي سايت‌هاي متعدد به سادگي مي‌توان دريافت كه شبكه‌هاي اجتماعي فيسبوك، لينكدين، توئيتر، پينترست و گوگل پلاس بيشترين تاثير را خواهند گذاشت.

شايد از خود بپرسيد چرا در اين ليست اينستاگرام جايي ندارد؟! بهتر است بدانيد از آنجايي كه اينستاگرام كاربران خود را براي قرار دادن بك لينك با محدوديت‌هايي مواجه كرده است، معمولا در بحث سوشيال سيگنال نسبت به سايرين توجه كمتري به آن مي‌شود. اما به جرئت مي‌توان گفت در ايران توئيتر و لينكدين بيشترين تاثيرگذاري را براي بالا بردن سوشيال سيگنال يك وبسايت دارند.

https://javadyasemi.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.