سوشيال سيگنال چيست و آيا واقعا در سئو تاثيرگذار است؟!
لينك سازي داخلي مقاله بدون استراتژي رو متوقف كنيد!
تاثير لينك نوفالو در سئو وب سايت چيست؟
سئو حرفه‌اي سايت شامل چه مراحلي است؟
5 روش بازاريابي آنلاين SEO مي تواند تجارت شما را متحول كند
آموزش سئو مبتدي (بهينه سازي براي موتور هاي جستجو)
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ديجيتال ماركتينگ چيست ؟ خدمات و مزاياي آن

در سال‌هاي اخير ديگر مردم وقتشان رو كمتر با خواندن روزنامه يا ديدن تبليغات در تلويزيون سپري مي‌كنند؛ بخش زيادي از زمان مشتريان شما پاي تلفن همراه يا كامپيوتر يا تبلت مي‌گذرد و شما بايد بتوانيد در آنجا با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد.

اگر شما صاحب كالا يا خدمات هستيد و مي‌خواهيد ارتباط مؤثرتر و موفق‌تري با مخاطبين برند خود داشته باشيد بي‌شك حضور شما در رسانه‌هاي ديجيتال ضروري است. ديجيتال ماركتينگ Digital Marketing ديگر ترندي در حوزه بازاريابي نيست بلكه برعكس يك ابزار است براي موفقيت در حوزه بازاريابي و البته تبليغات، چرا كه برخلاف ديگر ترندهاي بازاريابي، شما هر فعاليت خود را مي‌توانيد اندازه‌گيري كنيد.

تبليغات ديجيتال در برابر تبليغات سنتي، كداميك را انتخاب كنيم؟

طبق پيش‌بيني‌هايي كه صورت گرفته و بخش بزرگي از آن محقق شده است، حجم تبليغات ديجيتال از تبليغات سنتي در كشورهاي توسعه يافته سبقت گرفته و اين ترند در ايران نيز در حال شكل گرفتن است.

تفاوت بازاريابي آفلاين با ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

مهمترين نكته در اهميت و تفاوت ديجيتال ماركتينگ با ديگر ابزارهاي بازاريابي Marketing در بخش تعاملي آن است. فضاي وب و شبكه هاي اجتماعي Social Networks امكاني را در اختيار صاحبان كالا و خدمات مي‌‎دهد تا بتوانند بدون واسطه با مخاطب يا مشتري خود تعامل كنند.

ديجيتال ماركتينگ چيست

همچنين ديجيتال ماركتينگ برخلاف مابقي ابزارهاي تبليغاتي و بازاريابي سنتي قابل اندازه‌گيري است و اين موضوع مهمترين ويژگي آن است. با تعريف شاخص اندازه گيري كليدي KPI مي‌توان ميزان موفقيت يك كمپين تبليغات ديجيتال را نسبت به بودجه و هزينه انجام شده اندازه‌گيري كرد؛ چيري كه در مورد رسانه‌هاي آفلاين همچون تبليغ در نشريات و بيلبورد قابل محاسبه نيست و در مورد تبليغات تلويزيوني نيز به شكل دقيق اندازه گيري نمي‌شود.

اما سوال بعدي اين است كه خدمات ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

به طور كلي در دو بستر وب و شبكه هاي اجتماعي ارائه مي‌شود:

بستر وب

  • بهينه سازي موتور جستجو يا سئو ماركتنيگ
  • طراحي وب سايت
  • تبليغات ديجيتال مانند تبليغات همسان و تبليغات بنري و تبليغات كليكي
  • ايميل ماركتينگ يا بازاريابي از طريق ايميل
  • بازاريابي توليد محتوا مانند تهيه و تاليف مقاله ، ريپورتاژ آگهي و روابط عمومي الكترونيك
  • بازاريابي ويدئوي يا ويدئو ماركتينگ
  • تبليغات در گوگل يا گوگل ادز يا گوگل ادوردز
  • صفحات فرود يا لندينگ پيج

بستر شبكه هاي اجتماعي

  • اينفلوئنسر ماركتينگ
  • بازاريابي توليد محتوا
  • كمپين ديجيتال مانند كمپين توليد محتوا توسط كاربر UGC
  • تبليغات در شبكه هاي اجتماعي مانند تبليغات اينستاگرام ، تبليغات تلگرام

چالش‌هاي ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

اما در حوزه ديجيتال ماركتينگ سه چالش بزرگ وجود دارد، اول اين‌كه تنوع رسانه‌هاي آنلاين باعث مي‌شود تا صاحبان برند براي برنامه‌ريزي و فعاليت در هر رسانه با مشكل روبرو بشوند؛ ده‌ها شبكه اجتماعي، سرويس‌هاي ايميل ماركتينگ و وب‌سايت‌هاي پربازديد تنها بخشي از رسانه‌هاي آنلاين هستند. براي همين اكثر شركت‌ها استراتژي ديجيتال ماركتينگ خود را موازي با برنامه هاي بازاريابي خود به شكل داخلي نوشته و مديريت و توليد محتواي آن را برون‌سپاري مي‌كنند.

دوم هزينه پايين و باور اشتباه به عدم نياز به تخصص در رسانه‌هاي آنلاين در مقايسه با ساير رسانه‌ها است كه باعث مي‌شود تعداد زيادي از برندها با رويكردهاي حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي براي تبليغ به اين فضا هجوم بياورند و اين خودش سبب تشديد رقابت مي‌شود. فراموش نكنيد كه برخلاف تبليغات سنتي، تبليغات ديجيتال كاري بلند مدت است و نياز به شناخت كافي از فضا و مخاطب دارد.

سوم اينكه انفجار اطلاعات در رسانه‌هاي آنلاين باعث مي‌شود مخاطب شما با حجم زيادي از تبليغات روبرو شود. بسياري از اين افراد با واقعيت آن كالا يا خدمت زياد آشنايي نداشته و سبب كم شدن اعتماد مصرف‌كننده نسبت به همه تبليغات در فضاي مجازي مي‌شود.

 

راه‌حل خروج از اين چالش‌ها در فضاي تبليغات و ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

خوبي ديجيتال ماركتينگ اين است كه يك بستر دوجانبه براي شما مهيا مي‌كند و مي‌توانيد ازنظر مشتريانتان نيز مطلع شده و با اعداد دقيق بدانيد چه مطالبي براي مخاطب شما جذاب‌تر است. اما اين موضوع به‌تنهايي كافي نيست، شما بايد بتوانيد يك رابطه خوب با مشتري‌هايتان داشته باشيد، تا هم ازنظرت آن‌ها آگاه شويد و هم بتوانيد انتظارات مشتري‌هايتان را برطرف كنيد.

ديجيتال ماركتينگ چيست

ايجاد رابطه و تعامل با مشتريان، يكي از برتري‌هاي محسوس رسانه‌هاي آنلاين نسبت به ساير رسانه‌ها هست. حالا شما با اين داشته‌ها مي‌توانيد استراتژي بازاريابي و فروش كالا يا خدمات خود را تحليل كنيد و ببينيد چه‌كارهايي جواب مناسب را مي‌دهد و چه‌كارهايي نه.

در ديجيتال ماركتينگ بايد با توليد محتواي جذاب به مشتريان خود اين حس رو منتقل كنيد كه براي شما فروش تنها دغدغه نيست و در تلاش براي بالاتر بردن سطح زندگي آن‌ها هستيد. تمام نظرات مشتري‌ها را به‌دقت رصد كرده و تشويقشان كنيد داستان‌هاي خودشان را با ديگران به اشتراك بگذارند، اين كليد موفقيت شما در دنياي امروز است.

 

مشاهده ساختار فريم‌ورك RACE در حوزه برنامه‌ريزي ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ RACE

دغدغه توليد محتوا براي نسل جديد

دغدغه‌هاي مهم اين روزهاي شركت‌ها، تدوين استراتژي بازاريابي ديجيتال براي نسل جديد، توليد محتواي طنز، برگزاري كمپين اينفلوئنسر ماركتينگ، استفاده از ويدئو ماركتينگ، و سئو در اينستاگرام است. همه اين دغدغه‌ها با اعتماد به ديجيتال ماركتنيگ حرفه‌اي و اصولي به راحتي بر طرف مي‌شود!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.