سوشيال سيگنال چيست و آيا واقعا در سئو تاثيرگذار است؟!
لينك سازي داخلي مقاله بدون استراتژي رو متوقف كنيد!
تاثير لينك نوفالو در سئو وب سايت چيست؟
سئو حرفه‌اي سايت شامل چه مراحلي است؟
5 روش بازاريابي آنلاين SEO مي تواند تجارت شما را متحول كند
آموزش سئو مبتدي (بهينه سازي براي موتور هاي جستجو)
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

بازاريابي موتور جستجو چيست؟

 بازاريابي موتور جستجو (SEM) چيست؟


بازاريابي موتور جستجو يا SEM استراتژي استفاده از تبليغات پولي است تا وب سايت شما در صفحه اول صفحات نتايج موتور جستجو (SERP) ظاهر شود. بعضي اوقات ، مهم نيست كه چقدر زمان و پول براي بهينه سازي موتور جستجو (SEO) و تحقيق در مورد كليد واژه ها بريزيد ، هنگام جستجو كاربران وب سايت شما نمايش داده نمي شود. شما ممكن است حداقل در ابتدا رقابت خيلي زيادي براي ايجاد نشان خود داشته باشيد - حداقل در ابتدا. SEM مي تواند پاسخي براي دستيابي به ديد و فروش سريعتر از SEO باشد.


SEO در مقابل SEM


در سرزمين بازاريابي ديجيتال ، مردم اغلب SEO و SEM را اشتباه مي گيرند. در حالي كه از نزديك و هر دو در زير چتر "بازاريابي جستجو" هستند ، آنها دو مفهوم بسيار متفاوت هستند. سئو با افزايش كليك به صورت ارگانيك مي چرخد ​​، در حالي كه SEM براي نمايش تبليغات در صفحات اول SERP به تبليغات پولي وابسته است.

امروز هر دو براي استراتژي بازاريابي يك تجارت اساسي هستند.


SEO از يك سري قوانين و بهترين شيوه ها (طبق الگوريتم هاي هميشه در حال تغيير Google) استفاده مي كند تا به وب سايت شغلي كمك كند تا بدون پرداخت هزينه براي موقعيت ، آن را به صفحه اول نتايج جستجو بصورت ارگانيك تبديل كند. SEM به مشاغل اجازه مي دهد تا مراحل را پرش كنند و سريعتر آن را به بالاترين سطح ممكن برسانند و به شركتها كمك مي كنند بدون انتظار منتظر نتايج مثبت شوند. در اصل ، SEO در حالي كه SEM پرداخت مي شود بدون پرداخت است.


مباني SEM

SEM چيست؟

تفكيك هر آنچه كه SEM در پي دارد با تبليغات جستجوي پولي شروع مي شود. تبليغات جستجوي پرداخت شده دقيقاً همين است - تبليغاتي كه صاحب مشاغل براي آن پرداخت مي كند ، در هنگام جستجو براي يك كلمه كليدي خاص ، در بالاي صفحه اول SERP ها قرار مي گيرد. طرح هاي پرداختي بسته به نوع تبليغات پولي كه يك شركت مايل به سرمايه گذاري در آن است متفاوت است.

چند اصطلاح اصلي وجود دارد كه بايد هنگام معرفي SEM پرداختي بدانيد:


PPC (پرداخت هر كليك). تبليغات PPC محبوب ترين شكل SEM است. با استفاده از PPC ، بازارياب فقط هنگامي كه كاربر روي پيوند كليك كند ، آگهي را پرداخت مي كند. ساير مواردي كه جستجوگر صفحه را مي بيند اما كليك نمي كند براي تبليغ كننده رايگان است.

تبليغات موتورهاي جستجو PPC براي هر كليك هزينه كمي دارند اما بازده احتمالي سرمايه گذاري (ROI) بسيار بيشتر از هزينه است. به عنوان مثال ، اگر 3 دلار براي كليك پرداخت مي كنيد اما كاربر 100 دلار كالا خريداري مي كند ، سود قابل توجهي كسب كرده ايد.CPA (هزينه در هر كسب) CPA شما كل هزينه تبليغات PPC شما با تبديل هايي است كه شما تضمين كرده ايد.

محاسبه CPA شما به شما كمك مي كند تا تعيين كنيد كه آيا استراتژي SEM پرداخت شده شما منجر به سود يا هزينه اي بيشتر از آنچه شما مي كنيد انجام مي شود. CPA مي تواند به شما در درك تأثير مالي كمپين بازاريابي كمك كند. با محاسبه ميانگين مقدار سفارش (AOV) و ارزش طول عمر مشتري (CLV) شغل خود مي توانيد يك CPA قابل قبول را تعيين كنيد.

CPC (هزينه براي هر كليك). CPC به هزينه واقعي هر كليك در يك كمپين بازاريابي PPC اشاره دارد. اين ميانگين قيمت مناقصه در برابر رقباي شما در مدت زمان معيني است. CPC شما با حداكثر پيشنهاد كلمه كليدي شما برابر يا كمتر خواهد بود. محاسبه CPC ، رتبه رقابتي است كه براساس امتياز كيفيت ، به علاوه 0.01 دلار تقسيم مي شود.

درك CPC شما مي تواند به شما كمك كند تا چقدر پيشنهاد دهيد. متوسط ​​CPC در تمام صنايع 2 دلار است. از يك ماشين حساب CPC استفاده كنيد تا ببينيد مكان شما در صنعت شما كجاست.CPM (هزينه در هر هزار برداشت). CPM اشاره دارد به مبلغ 1000 نمايش تبليغات در يك صفحه وب براي بازارياب.

به عنوان مثال ، اگر سايت براي هر بار 2 دلار در هر بار هزينه كند ، اين بدان معناست كه براي هر 1000 برداشت از تبليغات خود 2 دلار پرداخت خواهيد كرد. (M تعداد عدد رومي 1.000 است.) CPM رايج ترين طرح قيمت براي تبليغات وب است. مي توانيد ROI كمپين CPM خود را با تجزيه و تحليل نرخ كليك خود اندازه گيري كنيد ، يا اينكه چند بار كاربران در مقايسه با تعداد برداشت ها ، روي تبليغ شما كليك مي كنند.

استراتژي SEM شما با توجه به بودجه و اهداف تبليغاتي شما تغيير خواهد كرد. با اين حال ، تمام اشكال SEM پرداخت شده ، به تحقيقات كلمات كليدي متكي است. شما بايد براي جستجوي كلمات كليدي خاصي براي تبليغات خود در هنگام جستجو براي كاربران آن كلمات را نشان دهيد. براي مثال در SERP براي "شركت بازاريابي ديجيتال" ، براي مثال ، بايد در آن كلمات كليدي برنده شويد. براي موفقيت در تبليغات جستجوي پولي ، ابتدا بايد بر تحقيقات و مناقصه هاي كلمات كليدي تسلط داشته باشيد.


نحوه انجام تحقيقات كلمات كليدي SEM


قبل از شروع كار با SEM ، ابتدا بايد درك كنيد كه كلمات كليدي براي شركت شما مناسب است. تحقيقات جديد در مورد كلمات كليدي ممكن است دلهره آور باشد ، اما به لطف منابع موجود بسيار ساده است. اول ، طوفان مغزي براي كلمات كليدي كه براي برند شما معني دارد. ليستي از اصطلاحات مربوط به برند شما ، اصطلاحات عمومي ، اصطلاحات مربوط به اصطلاحات عمومي و اصطلاحات رقباي خود ايجاد كنيد.

خودتان را در كفش مشتري مورد نظر خود قرار دهيد و فكر كنيد كه اصطلاحاتي را كه او استفاده مي كند تا از برند شما استفاده كند.


در مرحله بعد ، از يك ابزار تحقيقاتي مانند Google Keyword Planner استفاده كنيد تا عميق تر به تحقيقات كلمات كليدي برويد. كلمات كليدي را در ليست خود وارد كنيد تا ساير كلمات كليدي مرتبط را پيدا كنيد. شما همچنين مي توانيد حجم جستجوي هر كلمه را مشاهده كنيد ، و همچنين چگونه قيمت پيشنهادي PPC براي آن كلمه رقابتي است. هر چه رقابتي تر باشد.

https://www.vizion.com/blog/what-is-sem-search-engine-marketing-explained/

https://javadyasemi.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.